26. BİRGƏ RAZILAŞMANIN STRATEJİ ƏSASLARI
26. BİRGƏ RAZILAŞMANIN STRATEJİ ƏSASLARI
BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInın FƏLSƏFİ
MAHİYYƏTİNİ, həmçinin onun tələblərini, eləcə də cəmiyyəti əhatə edən bütün məsələlərə
yanaşma tərzini, baxış bucağını silsiləvi yazılarla əhatə etməyə çalışdıq. İndi
isə həmin konsepsiyanın həyat tərzimizə çevrilməsini təmin edəcək mühüm
strateji məqamlara və bir sıra taktiki yollara nəzər salaq. BİRGƏ RAZILAŞMA
KONSEPSİYASInın gerçəkləşməsi üçün ümumi və xüsusi strateji müddəaları müəyyənləşdirə
bilərik.
Bəs, sözügedən konsepsiyanı gerçəkləşdirmək FƏRDƏ
(İNSANa), yəni Mən, Sən və Ona nə verir? Bu, birmənalı şəkildə hər bir normal
insanın (FƏRDin) həyatda ən başlıca istəyi olan XOŞBƏXT YAŞAMAQ haqqını
qazandırır. Çünki BİRGƏ RAZILAŞMAya əsaslanan cəmiyyət hər bir normal FƏRDİN
maraqlarına eyni dərəcədə, ədalətli biçimdə cavab verir (əvvəlki yazıları
oxuyanlar söhbətin tam olaraq nədən getdiyini aydın şəkildə başa düşə bilər).
Beləliklə, hər hansı bir FƏRD belə bir möhtəşəm konsepsiyaya əsaslanan bir cəmiyyət
qurmağı xəyal edib hədəfləyirsə, o şəxs ilk növbədə bunu özü, öz xöşbəxtliyi
üçün etmiş olur.
BİRGƏ RAZILAŞMAnın yeni SOSİAL REALLIĞA (bax:
SOSİAL REALLIQ nədir?) çevrilməsini şərtləndirən ümumi strateji müddəlar
(prinsiplər) aşağıdakılardır:
1. Birinci prinsip
(müddəa): Öyrənmək, öyrənmək və öyrənmək! Söhbət, əlbəttə, BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInı araşdırmaqdan, öyrənməkdən
gedir.
Bu prinsip sadədir, əvvəlcə özüm öyrənib
aydınlanmalıyam. Bilməliyəm ki, BİRGƏ
RAZILAŞMA KONSEPSİYASInın mahiyyəti nədir? Sözügedən ideologiya həmişə XOŞBƏXT yaşamağa can atan FƏRDin bu istəyini
necə təmin edir? Həmçinin, məni maraqlandıran bütün suallarıma BİRGƏ RAZILAŞMA
KONSEPSİYASI çərçivəsində cavablar axtarıram və tapıram.
Birinci prinsip məcazi desək, elə bir güclü silah
verir ki, özümü istənilən mövqedə lazımınca qoruya bilmək və yalnız yüksəlməyə
doğru addımlamaq imkanına malik oluram. Ona görə də, bu prinsipi tam şəkildə
yerinə yetirmədən digər mərhələlərə keçmək mənasızdır, çünki ideoloji boşluq
FƏRDin (həm də cəmiyyətin) ən zəif yeridir. Sadə bir müqayisə aparaq; hansı əsgərin
- yaxşı təlim keçən, yoxsa heç bir təlim görməyənin döyüşdə qalib gəlmək imkanı çox olar? - Əlbəttə,
təlim keçənin.
2. İkinci prinsip
(müddəa): canlı nümunə olmaq. Bu müddəaya
görə, Mən, BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInı yaşam tərzimə çevirməli, öz
timsalımda nümunə olmalıyam. İnsanlar deyilənləri deyil, gördükləri əməlləri təqlid
edərlər. Həqiqətən də, Mən əgər əminəmsə ki, gətirmək istədiyim ideologiya özüm
başda olmaqla digər insanları (fərdləri) da XOŞBƏXT edir, o zaman onu öz gündəlik
həyat tərzimdə (fikirlərimlə, davranışlarımla, əməllərimlə və s.) əyani olaraq göstərməli,
yaşamalıyam.
Tutaq ki, BİRGƏ RAZILAŞMAya görə plüralizm, ifadə
azadlığı təməl azadlıqlardandır və Mən də bunu qəbul etmişəm. Bu zaman Mən mütləq
şəkildə bütün fikirlərə, hətta məni tənqid edən fikirlərin də səslənməsinə şərait
yaratmalıyam və s. Ümumiyyətlə, nəyi tövsiyyə edirəmsə, ilk növbədə ona özüm əməl
etməliyəm.
3.Üçüncü prinsip:
Öyrətmək, öyrətmək və öyrətmək.
3.1. Konsepsiya ilk növbədə kimlərə öyrədilməlidir?
- Təbii ki, ilk növbədə öyrənmək istəyən hər kəsə. Hər bir cəmiyyətdə əhalinin
müəyyən bir hissəsi (təxminən 5-10 faizi) innovativ, yenilikçiliyə meyilli
olduğundan yeni meydana gələn istənilən ideya haqqında məlumatı ilkin olaraq həmin
şəxslər əldə etmiş olurlar (daima axtarışda olduqlarına görə). Əlbəttə, yerdə qalanları da məlumat əldə etməyə
meyilli olurlar, lakin bu hal bir xeyli sonra tədricən baş verir. Ümumiyyətlə,
insanın duyduğu təbii-mənəvi ehtiyaclarından biri də informasiyaya olan tələbatıdır
ki, (“qulaq gündə bir söz eşitməsə, kar
olar”) strateji olaraq, mütləq bu məqam nəzərə alınmalıdır.
Məlum olduğu kimi, hər bir cəmiyyətin cuzi hissəsi
təxminən 1 faizdən 10 faizə qədər olan kəsimi küyyaradanlar (aktiv olanlar),
yerdə qalanlar isə küyəgedənlərdir ki, bunlar da kütləni təmsil edir. Eyni
zamanda ictimai-siyasi baxımdan aktiv olan hissə (küyyaradanlar) və ya liderlər
həm də müəyyən baza bilgilərinə malik olduqlarına görə, ilk növbədə sözügedən konsepsiyanı bu kəsimə
dəqiqliklə öyrətmək lazımdır. Bundan sonra proses təbii hal alaraq inkişaf edir
ki, həmin liderlər konsepsiya ətrafında birləşməyə meyillənən digərlərini
(onlara inananları, yaxud onların inandırdıqları) öyrədirlər. Ona görə də ilk mərhələdə
strateji hədəf həmin aktiv kəsimdir (əhalinin
cəmi 1 faizi, bəzən hətta daha az da ola bilər). Xüsusi olaraq qeyd edilməlidir ki, bu
ideologiyanın qavranılması zehni fəaliyyətlə bağlı olduğuna görə beyni düşünməyə
zorlayır, bu da prosesi ilkin mərhələ üçün bir qədər ləngidə bilir. Bunu da təbii
qarşılamaq lazımdır, çünki insan beyni düşüncə, məntiq tələb edən məsələlərdə
zora, gücə düşməkdən daima uzaq qaçmağa çalışır (komfort zonasından çıxmaq onu
narahat edir), əksinə qavranılması yüngül olan məsələlərə (əyləncəli şoular və
s.) isə rahat bir şəkildə meydan verir. Xüsusilə, bu nöqteyi-nəzərdən kütlənin
(ümumiyyətlə, insanın) əyləncəli şoulara
meyilli olması obyektiv səbəbə söykənir və qavranılması yüngül olan məlumatlara
fokuslanan insan beyninin funksional işləmi ilə əlaqəlidir.
3. 2. Üçüncü prinsipi yerinə yetirərkən tətbiq edilən
taktiki gedişlərdən biri belədir: “Mənə
inanmırlarsa, qarşımdakı təqsirkar deyil”, yəni qarşı tərəfi ittiham etməyəcəyəm.
Əgər mənim fikirlərimə inanmayırlarsa (əslində inandıra bilmirəm), deməli, səbəbini
ilk növbədə özümdə axtaracağam və əsla qarşı tərəfi buna görə suçlamayacağam.
3.3. Əgər inanıramsa ki, əlimdən gələn bütün
imkanlardan istifadə etdiyimə baxmayaraq qarşı tərəfi yenə də inandıra bilmədim
iki məqamı anlamalıyam. 1) Ya adam müəyyən məqsədlidir (müxtəlif dairələrin nökəridir);
2) Ya da adamın həmin zaman üçün düşüncə tərzi məsələni qavramaq imkanından kənardır.
Hər iki halda, adamı suçlamadan ona vaxtımı itirməyirəm və s.
Xüsusi strateji
müddəalar (Qeyd edim ki, bütün ümumi
strateji müddəalara ciddi şəkildə əməl edildikdən sonra xüsusi strateji müddəalara
keçilməsi daha məqsədəuyğundur).
1. Öz resurlarını (insan, eləcə də maddi) ən yüksək
səviyyədə qorumaq. Bildiyimiz kimi , BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASI FƏRDin mənafeyi
üzərində (başlıca məqsədi FƏRDin xoşbəxliyinə nail olmaqdır ) qurulduğundan
konsepsiyanı dəstəkləyən öz həyatını burda görən hər bir fərdin qorunması
başlıca şərtdir. Ona görə də, ilk növbədə
bu amil nəzərə alınmalıdır (zərurət yaranarsa, tərəfdarların ononimliyi tam şəkildə
təmin olunmalıdır).
2. BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInın bütün tərəfdarlarını
cəmləşdirən VAHİD BİRLİK yaratmaq – Məsələn; BİRGƏ RAZILAŞMA (HƏRƏKATI)
TƏŞKİLATI (BRT). BİRGƏ RAZILAŞMA
KONSEPSİYASInın əsas fəlsəfi qayəsinə və müddəlarına uyğun şəkildə birliklər, dərnəklər,
kulublar və s. müxtəlif platformalar formalaşdırmaq, burada ideyaları öyrənmək və öyrətmək zəruruidir. Bunun üçün
BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInın fəlsəfəsinə və müddəalarına zidd olmayan istənilən
taktiki üsul keçərlidir.
Məsələn, aşağıda bir sıra maarifləndimə vasitələrini
göstərə bilərik:
- Sosial şəbəklər;
- İncəsənət
(rəssamlıq, kino, klip və s);
- Ədəbiyyat
(poeziya, nəsr və s);
- Debatlar
(müxtəlif səpkili) və s.
Yaradıcı liderlər üçün üsul və vasitələr sərhəd
tanımayır.
3. Hesabatlılığın təmin olunması ən vacib xüsusi
strateji məqamlardandır. Fərd ilk növbədə özü özünə hesabat verməlidir ki, Mən
özümün və yaxınlarımın XOŞBƏXT yaşamağını hədəfləyən BİRGƏ RAZILAŞMA
KONSEPSİYASInın yeni SOSİAL REALLIĞa çevrilməsi üçün hansı addımları atıram və
hansı nəticələr var və s. Məsələn, hesabatvermə aşağıdakı şəkildə ola bilər:
Gündəlik;
Həftəlik;
Aylıq;
Rüblük;
Altı aylıq;
İllik və s.
Fikrimcə, BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInın yaşam tərzimizə
çevrilməsi ilə bağlı bir sıra ümumi və xüsusi strateji məqamları nəzərə çatdıra
bildim. Ümumilikdə isə prosesə yaradıcı yanaşılır, yəni istənilən üslub,
taktika seçilə bilər, lakin bir şərtlə - BİRGƏ RAZILAŞMA KONSEPSİYASInın müddəalarına zidd olmasın.
Ramin Allahverdi
Comments
Post a Comment