BİRGƏ RAZILAŞMA VƏ SEÇKİ İNSTİTUTU
BİRGƏ RAZILAŞMA VƏ SEÇKİ İNSTİTUTU
SEÇKİ
nədir? SEÇKİ İNSTİTUTU.
Bir çox ictimai-siyasi məfhumlar
kimi SEÇKİ sözünün də mənası təhrif edilmiş haldadır. Ona görə, əvvəlcə həmin məfhumun
müvafiq elmi-nəzəri mənbələrlə çulğalaşan məzmununu izah edək.
SEÇKİ ilk növbədə müstəqil şəkildə,
heç bir istənilən növ təsirə (zorakılıq, yumşaq güc və s.) məruz qalmadan cəmiyyət
üzvlərinin – Mən, Sən, Onun öz xoşbəxt yaşam tərzini müəyyənləşdirə bilmək
haqqı deməkdir. Bu haqqı Biz ilk dəfə bir araya gələrək, azad, müstəqil surətdə,
heç bir təzyiq olmadan Birgə Razılaşma Konsepsiyasını qəbul etməklə tətbiq
etmiş oluruq. Və buna əsaslanan Cəmiyyəti (Birgə Razılaşma Cəmiyyətini) qururuq.
Bundan sonra cəmiyyətimizin idarə
olunması üçün Dövlət yaradırıq və onun idarəetməsini - Hakimiyyəti Seçki yolu
ilə aramızdan, cəmiyyət üzvləri sırasından müəyyənləşdiririk. Yəni cəmiyyətin və
həmçinin dövlətin idarəolunmasını leqal, legitim yolla həyata keçirmək üçün bir
mexanizm olan SEÇKİ İNSTİTUTUnu formalaşdırırıq. Bu institutun formalaşması digər
ilkin zəruri instituosional qurumların mövcudluğu ilə birbaşa əlaqəlidir. Həmin
instituosional qurumların əsas olanlarını göstərək və bunların SEÇKİ İNSTİTUTU
ilə bağlılığını aydınlaşdıraq:
1. VƏTƏNDAŞLIQ İNSTİTUTU. Bu institut həddindən artıq böyük əhəmiyyət
kəsb edir. Belə ki, vətəndaş əslində kim olduğunu dərk etməli, ən azı
fundamental (konstitusion) hüquq və azadlıqlarını, vəzifələrini mənimsəməli, bilməli və bunu
praktiki olaraq həyat tərzinə çevirməlidir. Birgə Razılaşma Konsepsiyasına görə
VƏTƏNDAŞ kimliyini şərtləndirən əsas səciyyəvi prinsiplər bunlardır:
1. VƏTƏNDAŞ - BİRGƏ RAZILAŞMA başda olmaqla
bütün qəbul edilən ALİ Muqavilə (Konstitusiyya) və qanunlarla təsbit olunmuş
insan (fərd) VƏTƏNDAŞ hüquq və azadlıqlarını, haqlarını hər yerdə daima mudafiə
edən cəmiyyət üzvüdür.
2. VƏTƏNDAŞ - DÖVLƏTin, HÖKUMƏTin,
HAKİMİYYƏTin fəaliyyətinə daim nəzarət etməyə borcludur.
3. VƏTƏNDAŞ - DÖVLƏT (hökumət,
hakimiyyət) numayəndələrindən istənilən an hesabat tələb etməyə borcludur.
4. Bir sozlə, ideoloji prinsiplər
uzrə həmrəylik gostərmək VƏTƏNDAŞın borcudur (bax: https://birgeraz.blogspot.com/2020/06/7-birg-razilasma-v-vtndasliq-institutu.html
).
Beləliklə,
özünün aydın şəkildə KİMLİYİni bilən VƏTƏNDAŞ olmalıdır ki, SEÇKİ İNSTİTUTUnun təməl hərəkətverici
qüvvəsi aktivləşsin. VƏTƏNDAŞ kimliyinə faktiki yiyələnmiş FƏRD məhz SEÇKİ
vasitəsilə HAKİMİYYƏTi özünün dəyişdirməsinə əmin olur.
2. VƏTƏNDAŞ BİRLİKLƏRİ (cəmiyyəti). Bu birliklər VƏTƏNDAŞLAR tərəfindən
BİRGƏ RAZILAŞMA (QANUNLAR) əsasında yaradılır və fəaliyyətini qurur. Hökumətdə təmsil
olunan bütün DÖVLƏT XİDMƏTÇİlərinin (vəzifəli şəxslərin) fəaliyyətinə müvafiq
qaydalar cərcivəsində nəzarət edir. Bu birliklərin əsas işi həm də ondan ibarətdir
ki, insanların (fərdlərin), vətəndaşların BİRGƏ RAZILAŞMA (QANUNLAR) ilə
qorunan təməl hüquq və azadlıqları, haqları pozularsa, dərhal məsələni gundəmə gətirib
ƏDALƏT HAKİMİYYƏTİ MƏHKƏMƏ) qarşısına çıxarsın və pozuntuya yol vermiş DÖVLƏT
XİDMƏTÇİSİnin cəzalandırlmasını təmin etsin. VƏTƏNDAŞ BİRLİKLƏRİnin qanuni fəaliyyətinə
DÖVLƏT HAKİMİYYƏTİnin müdaxiləsi qadağandır və məsuliyyətə
səbəb olur.
Hər
bir vətəndaş digər vətəndaşlarla azad və mustəqil şəkildə birləşib VƏTƏNDAŞ
BİRLİKLƏRİ yarada bilər. İstənilən birliyə BİRGƏ RAZILAŞMAnın muddəalarına zidd
fəaliyyət gostərmək qadağandır (bax: https://birgeraz.blogspot.com/2020/06/1-birg-razilasma-konsepsiyasi.html
).
Sözügedən
birliklər SEÇKİ İNSTİTUTUnun mahiyyəti üzrə
legitimliyini qoruyub saxlayan və təmin edən ən vacib qüvvədir. Deməli, bu
birliklər yoxdursa, SEÇKİnin legitimliyi yoxdur və o dekorativ səciyyəlidir
(avtoritar, diktatura rejimlərində olduğu kimi).
3. PLÜRALİZM (FİKİR, İDEYA MUXTƏLİFLİYİ). SEÇKİ İNSTİTUTUnun praktik
işləkliyini təmin edən ünsürlərdən biri də PLÜRALİZMdir (fikir, ideya müxtəlifliyi).
Plüralizm imkan verir ki, cəmiyyətdə müxtəlif ideyalar, fikirlər, düşüncələr
basqı altında olmadan, rahatlıqla səsləndirilə bilsin. Bu, AZAD VƏTƏNDAŞın
ideyalar arasında SEÇİM etmək azadlığını təmin etmiş olur.
4. AZAD MƏTBUAT. Bu məqam əslində plüralizmlə əlaqəli məsələdir. “AZAD
MƏTBUAT VƏTƏNDAŞ üçün əlçatan olmalı, hər
kəsin muraciəti üçün açıq olmalıdır. AZAD MƏTBUATın
olması birbaşa müxtəlif ideologiya sahiblərinin rahat şəkildə VƏTƏNDAŞlarla,
kütləylə əlaqə qurmasını təmin edir. Azad rəqabət mühitində hansı ideoloji
istiqamət üstünlük qazanırsa, SEÇKİ məhz onun
cəmiyyətdə idarəetmədə əsas olmasını şərtləndirir.
Ümumilikdə yuxarıda qısa şəkildə sadalıdıqlarımız SEÇKİ İNSTİTUTUnun praktik işləkliyini təmin edən əsas şərtlərdəndir. Məhz həmin şərtlər yaranmış olarsa, SEÇKİlər legitim nəticələr vermiş olur. Əgər bunlar yoxdursa, kütləni seçkiyə çağırmaqla sağlam nəticələrin əldə edilməsinə ümid etmək sadəlövlük, siyasi səbatsızlıqdır (xüsusilə avtoritar idarəetməyə malik ölkələrdə). Çünki SEÇKİ İNSTİTUTU olmadığına görə, saxta nəticələr kövrək siyasi addımları da məyus edir ki, bu da öz növbəsində cəmiyyət üzvlərinin ictimai-siyasi proseslərə qoşulmasına zərbə vuraraq onları ruhdan salır, siyasi proseslərdən fərdləri soyudur. Çıxış yolu odur ki, əvvəlcə SEÇKİ İNSTİTUNU şərtləndirən amiləri bərpa etməliyik. Bunu təmin etmək zərurətdir. Sonra isə istənilən (sivil) üsullarla, o cümlədən də SEÇKİ vasitəsilə hakimiyyətin dəyişimini təmin etmək tamamilə mümkündür.
Ramin
Allahverdi
Comments
Post a Comment